Арақ және басқа да мас ететін ішімдіктің кез келген түрін ішу тыйым салынғаны туралы Құран Кәрімде: «Әй, мүміндер! Арақ, құмар, тігілген тастар (пұттар) және бал ашатын оқтар лас, шайтанның істерінен. Одан сақтаныңдар, құтыларсыңдар[1]», – деп әмір етілген. Сонымен қатар, арақты ішу харам болғаны сияқты арақ-шарап ішілген жерде отыруға да тыйым етіледі. Тіпті, кісі араққа жақындамаса да ішкендермен бірге отыруына тыйым етіледі. Бұған Құран Кәрімдегі: «Расында сендерге Кітапта: «Алланың аяттарына қарсы келгендігін және әжуаланғандығын сендер естіген сәтте; олар бұдан басқа сөзге кіріскенше, олармен бірге отырмаңдар; әйтпесе сендер де солар сияқты боласыңдар» деп үкім түсірді. Шәксіз Алла мұнафықтармен кәпірлерді біртұтас тозаққа жинаушы[2]»,деген аят негіз. Құртуби тәпсірінде: «...Сендер де солар сияқты боласыңдар...» аятын күнәһарлардан олар тыйым салынған бір іс жасаған кезде аулақ болу керектігіне дәлел еткен[3]. Өйткені, тыйым амал жасаушылардан аулақ болмау, олардың ісін құптағанмен пара-пар. Ал, Омар бин Хаттаб (р.а.) өз сөзінде: «Уа, адамдар! Мен Алла елшісінен (с.ғ.с.) «Кімде-кім Аллаға және ақырет күніне иман етсе, арақ қойылған дастарқанға мүлдем отырмасын[4]» деген сөзін естідім»,-дейді. Сонымен бірге, адал сусын ішкенде стакандарды соғыстыру және т.б. арақ ішушілерге тән қимыл-әрекет жасау дұрыс емес. Өйткен Ибн Омар (р.а.): «Кімде-кім бір елге ұқсап бақса, ол солардың бірі[5]»,-деген. Бұл жөнінде ғалымдар: «Қолындағысы су екенін біле тұра суды харам етілген затты ішетін көріністе тұтынатын болса, арақ құйылатын ыдысқа арақ ішушілер сияқты етіп ішсе, ішуде ұқсастық болғандықтан харам болады[6]»,-деген. Ал, атақты хадисші имам Науаи «Арақ ішуші сияқты етіп су ішуді[7]» қатаң ескертіп, жазаға лайықты деп таныған.
[1] Маида сүресі, 90-аят [2] Ниса сүресі, 140-аят [3] Тафсир Құртуби, 5-том, 418-бет [4] Ахмад [5] Әбу Дауд [6] Әл-Ъирақи, Тарх әт-Тасриб, 2/19 [7] Рауд әт-Толибин, 10/174
Пікірлер